Thierry Goater

Senior Lecturer, Department of English, University of Rennes 2 (France)

Thierry Goater defended his PhD dissertation on the patterns of alienation in Hardy’s “Novels of Character and Environment” at the University of Rennes 2 in December 2000 and published it in book form (abridged version) in 2010 under the title Thomas Hardy : Figures de l’aliénation. His research mainly focuses on nineteenth- and early twentieth-century English literature.

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Publications on Thomas Hardy

“ ‘Paint not the thing, but the effect it produces’: The Power of Impressions in Far from the Madding Crowd”, Annie Ramel, Isabelle Gadoin and Laurence Estanove, The Hollow Amid the the Text: Essays on Far from the Madding Crowd, FATHOM [Online], 3 | 2016, Online since 30 April 2016: http://fathom.revues.org/492.

“An ‘Uncanny Revel’: The Poetics and Politics of the Grotesque in Thomas Hardy’s The Mayor of Casterbridge”, Isabelle Hervouet-Farrar and Max Véga-Ritter (ed.), The Grotesque in the Fiction of Charles Dickens and Other 19th-century European Novelists, Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2014, 133-149.

« Repression and Expression of Sexuality in Thomas Hardy’s Tess of the d’Urbervilles : the Paradox and Virtue of censorship », in CLOAREC Nicole, LEMONNIER-TEXIER Delphine et MERRIEN Nathalie (ed.), Censorship and the Creative Process, Revue LISA, Vol. XI – N°3 (http://lisa.revues.org/5419), 2013.

« Dissonances polyphoniques dans Far from the Madding Crowd : a ‘hideous clang of music’ ?», publication électronique des Presses Universitaires Blaise Pascal (http://www.univ-bpclermont.fr/celis/spip.php?article502), 2011.

Thomas Hardy – Figures de l’aliénation, Presses Universitaires de Rennes, 2010.

“‘The Letter Killeth’: The Text as Fetish in Jude the Obscure”, Rosemarie Morgan (ed.), Thomas Hardy Review Vol. X, N°2, Autumn 2008, Leeds: Maney Publishing, 129-137.

« Ordres et désordres de l’affectivité dans Far From the Madding Crowd de Thomas Hardy », Mélanges offerts à Michel Morel, Presses Universitaires de Nancy, 2005, 215-232.

« Discordances polyphoniques dans Jude the Obscure de Thomas Hardy: entre Babel et silence », Polyphonies dans les littératures de langue anglaise, Imaginaires, Presses Universitaires de Reims, 2004, 83-96.

« Eustacia Vye : le bovarysme incarné en Wessex », Nicole Terrien et Yvan Leclerc (dir.), Le Bovarysme et la littérature de langue anglaise, Publications de l’Université de Rouen, 2004, 25-37.

« La parole soufflée ou l’impuissance des femmes dans Une femme imaginative et La tournée de Thomas Hardy », Martine Schuwer (dir.), Parole et Pouvoir, Presses Universitaires de Rennes, 2003, 49-56.

 

–Last updated: February 2017–